Het Westland Open

Een golftoernooi voor 1.000 deelnemers van alle niveaus. Golfclub Westland vroeg Op de Kaart om mee te denken, binnen de reeds uitgezette lijnen (logo en media-inkoop), om zoveel mogelijk inschrijvers voor het toernooi te werven. Het unieke aan dit toernooi is, is dat het bijna volledig gefinancierd wordt door sponsoren en daardoor laagdrempelig is voor alle deelnemers. Ook kunnen de handicaps van de deelnemers uiteenlopen. Dus speel je nog maar net golf of ben je meer een professional; iedereen kan meedoen. Op de Kaart bedacht ‘Het Westland Open – Open voor iedereen’.

Ok, de campagne-insteek was bekend, nu de mensen nog in beweging krijgen. Dit gebeurt enerzijds rechtstreeks richting potentiële deelnemers (via radio, advertenties, free publicity, tv, drukwerk, autobelettering en social media) en anderzijds via de sponsoren (fungeren als intermediair om deelnemers te werven, via mailings, face-to-face en drukwerk).

Social media is een belangrijk kanaal geweest in de werving van deelnemers. Zo hebben we geadverteerd op Facebook en hebben we Twitter en YouTube ingezet. Op het YouTube kanaal staan diverse interviews met de initiator van het toernooi (n.a.v. onze persberichten) en de tv-spot.

Tevens hebben we posters, briefpapier, enveloppen en visitekaartjes ontwikkeld. De visitekaartjes fungeren in dit geval echt als mini-flyers en zijn bedoeld om uit te delen op golfbanen, tijdens wedstrijden, netwerk-evenementen, etc. Handig op zakformaat.

hetwestlandopen.nl